dimarts, 3 de novembre del 2015

Creuant fronteres

Encara que a la meva vida hi ha facetes  molt diverses el blog l'acostumo a fer servir pràcticament només pel tema de les labors, és el meu perfil Knit family. Avui però, m'he permès compartir la visita que vaig realitzar als interiors del MNAC. Les grans sales del museu amaguen racons insospitats de la  mateixa manera que les labors amaguen les costures les entreteles etc.  deixant visible la part més bonica. Aquests racons no per ser menys visibles deixen de ser menys interessants,  sinó al contrari, ja que permet veure el gran engranatge que fa que funcioni un gran museu.
Començant pels tallers de restauració on es restauren peces de totes les característiques: pintura mural, pergamins, pintures, escultures etc.
El que es coneix com la Reserva es tracta dels magatzems on conserven i guarda la resta de la col·lecció que no està exposada, és aproximadament el 70 % del fons. Cada magatzem recull un tipus d’obres d’art diferent, ja que les característiques d’emmagatzemament i de conservació són diferents. Fins i tot els sistemes d’extinció d’incendis varien ja que cada tipologia té unes necessitats diferents.

Aunque en mi vida hay facetas  muy diversas el blog lo acostumbro a usar prácticamente sólo por el tema de las labores, es mi perfil Knit family. Hoy pero, me he permitido compartir la visita que realicé a los interiores del MNAC.  
 Las grandes salas del museo esconden rincones insospechados del mismo modo  que las labores esconden las costuras, las entretelas etc.,  dejando visible la parte más bonita.
Estos rincones no por ser menos visibles dejan de ser menos interesantes,  al contrario, puesto que permite ver el gran engranaje que hace que funcione un gran museo. 
Empezando por los talleres de restauración donde se restauran piezas de todas las características: pintura mural, pergaminos, pinturas, esculturas etc.

Lo que se conoce como la Reserva se trata de los almacenes donde conservan y guarda el resto de la colección que no está expuesta, es aproximadamente el 70 % del fondo. Cada almacén recoge un tipo de obras de arte diferente, puesto que las características de almacenamiento y de conservación son diferentes. Incluso los sistemas de extinción de incendios varían puesto que cada tipología tiene unas necesidades diferentes.