divendres, 4 d’abril del 2008

Deures Salcurs

L'Exercici que ens va proposar Piluca en el seu Salcurs, era treballar amb fils metal·litzats, la veritat es que s'escapen molt, però li donen un toc sofisticat.
Primer vaig tenyir la roba amb té i cafè, només havia posat té però em semblava que quedava massa clar, li vaig afegir una culleradeta de cafè soluble que ho va enfosquir una mica més. Al final ho vaig esbandir una mica perquè hem quedés uniforme.
Vaig brodar el motiu proposat amb algún toc de fil metal·litzat.
Per tenyir la caixa on ho vaig enmarcar vaig utilitzar pols de nogalina disolta amb aigua, i la vaig aplicar amb un pinzell, un cop seca li vaig fer una capa de cera de mobles per donar-li l'acabat. Un cop to sec ja vaig poder muntar el brodat.

Piluca en su Salcurso nos propuso trabajar con hilos metalizados y montar el bordado en una caja con cristal. Primero teñí la tela con té y café, a la infusión de té le añadí una cucharadita de café soluble para oscurecerla un poco más. Luego enjuagué un poco la tela para que quedara el color más uniforme. una vez seca la tela bordé el diseño y le añadí las puntadas de hilo metalizado.
Para tintar la caja utilicé una disolución de polvo de nogalina en agua, y la apliqué con un picel. Una vez seca con un trapo le dí una mano de cera especial para muebles. Para finalizar monté el bordado en el interior y listo!!!!






13 comentaris:

Unknown ha dit...

El resultado es estupendo.

Eulalia ha dit...

Qué bién te ha quedado. Yo estoy deseando también hacer algo así, a ver si me animo.

Esperanza Lopez ha dit...

que bien te ha quedado¡¡¡¡

MªÀngels ha dit...

Hola Pilar,

Com canvia una caixa, sembla mentida, oi??

T'ha quedat molt fina.

Records.

Montse ha dit...

Que ben explicat, és tot un "pas a pas". T'ha quedat molt be,el tenyt molt bona ideia,el brodat perfecte i la caixa, tota una experta.

Anna S. ha dit...

M'agrada molt com t'ha quedat. Per cert, ja em direu que sóc una ignorant, però qué és la nogalina?? Perqué justament tinc una porta que la voldría tenyir com la capça...

Arlenne ha dit...

Hala!! Que bonito! Te quedó espectacular.....

Knit Family ha dit...

La nogalina és un tinte natural que se obtiene de la nuez, se puede comprar en las droguerias que venden productos químicos y supongo también en las tiendas de bellas artes y manualidades. SE vende en escamas que se disuelven facilmente en agua, siendo muy fàcil de limpiar en caso de manchar alguna cosa.

Mari Carmen ha dit...

HOLA kNIT:
Te ha quedado muy bien el bordado y la tela teñida, eso lo tengo que hacer...lo que pasa es que tengo tanto que aprender que todo lo que veo me gusta.
Soy una compañera tuya del salcurso de Pilar y como no he visto tu email por ningún lada te quiero hacer un comentario, me mandas tu direccion a : maricar_79@hotmail.com Es por tu comentario de hacer alguna cosita para la nieta de Pilar he tenido una idea pero igual a las que sabeis más os parece que no se puede hacer. Escríbeme por favor.
Gracias
Mari Carmen.

rosa ha dit...

Muy muy bonita ..... a veces se queda una sin adjetivos al ver las cosas tan guapisimas que haceis.

Natacha ha dit...

¡Eh! ¡Qué bonito te quedó!
Y con que poco puedes decorar un artículo en bruto ¿verdad? parece magia. Y el bordadito a punto de cruz, monísimo.
Un beso,
Natacha.

Penélope ha dit...

Te ha quedado muy bonita, yo hice la misma pero pintada sólo con barniz. Estas cajitas permiten dar un acabado fácil y original a un bordado, o incluso pueden poner en valor una foto. Me gusta, me gusta, Un beso, M. Luz

Blanca ha dit...

Nena què maco! El brodat molt aconseguit, però un cop posat a la capsa, no se què m'agrada més... Per cert, veig que estàs al dia amb això de High School Musical...